Rotting Christ Pro Xristou
  1. [Català]
  2. [Castellano]

[Català]

A la ressenya del seu anterior àlbum vam demanar a Rotting Christ que iniciessin l’exploració de nous territoris musicals. Ens han fet cas? Doncs no, i bé que han fet. Segurament jo també hauria actuat de la mateixa manera. Els germans Tolis han estat molts anys picant pedra. Des de protagonitzar la creació de l’anomenat Hellenic Black Metal, passant per una etapa més gòtica, una altra més simfònica i una darrera més ritual/tribal, aquest duet s’ha plantat i ara està recollint el fruit de l’esforç dut a terme i acaparant part del reconeixement que mereixen.

Amb aquest nou “Pro Xristou”, Rotting Christ ens consoliden la percepció que ja no estan centrats a cercar nous camins per a la seva música, sinó en realitzar grans produccions i en embolcallar els nous temes de la millor manera possible. Salvant les distàncies, és com l’evolució duta a terme pel cineasta Peter Jackson, que va passar del més delirant undergound amb pel·lícules com Bad Taste o Braindead, a convertir-se en referent amb grans superproduccions com El Senyor dels Anells. I d’aquí no s’ha mogut.

Sí que podem dir que a “Pro Xristou” hi ha un petit gir argumental. El trobem en el sentiment nostàlgic que embolcalla a en Sakis Tolis des de la pandèmia, que el va dur a editar material en solitari amb temes que recuperaven el so de Rotting Christ de mitjans/finals dels noranta. I precisament, un dels temes amb el qual més he connectat correspon amb aquesta mirada al passat. És “The Sixth Day”, una de les cançons més austeres de l’àlbum. També és curiós el cas de “Primal Resurrection”, que m’ha recordat poderosament a un dels temes més mítics dels inicis de Rotting Christ com és “King Of a Stellar War”.

El duet format pels germans Tolis no ens ofereix res nou amb “Pro Xristou”. Aquest fet no li resta qualitat a l’àlbum, però sí que ens apunta la realitat actual del grup.

Ivan Cateura


[Castellano]

En la reseña de su anterior álbum pedíamos a Rotting Christ que iniciaran la exploración de nuevos territorios musicales. ¿Nos han hecho caso? Pues no, y bien que han hecho. Seguramente yo también habría actuado de la misma manera. Los hermanos Tolis han estado muchos años picando piedra. Desde protagonizar la creación del llamado Hellenic Black Metal, pasando por una etapa más gótica, otra más sinfónica y otra más ritual/tribal, este dúo se ha plantado y ahora está recogiendo el fruto del esfuerzo llevado a cabo y acaparando parte del reconocimiento que merecen.

Con este nuevo “Pro Xristou”, Rotting Christ nos consolidan la percepción de que ya no están centrados en buscar nuevos caminos para su música, sino en realizar grandes producciones y envolver los nuevos temas de la mejor manera posible. Salvando las distancias, es como la evolución llevada a cabo por el cineasta Peter Jackson, que pasó del más delirante undergound con películas como Bad Taste o Braindead, a convertirse en referente con grandes superproducciones como El Señor de los Anillos. Y de ahí no se ha movido.

Sí que podemos decir que en “Pro Xristou” hay un pequeño giro argumental. Lo encontramos en el sentimiento nostálgico que envuelve a Sakis Tolis desde la pandemia, que le llevó a editar material en solitario con temas que recuperaban el sonido de Rotting Christ de mediados/finales de los noventa. Y precisamente, uno de los temas con los que más he conectado corresponde con esa mirada al pasado. Es “The Sixth Day”, una de las canciones más austeras del álbum. También es curioso el caso de “Primal Resurrection”, que me ha recordado poderosamente en uno de los temas más míticos de los inicios de Rotting Christ como es “King Of a Stellar War”.

El dúo formado por los hermanos Tolis no nos ofrece nada nuevo con “Pro Xristou”. Este hecho no le resta calidad al álbum, pero sí que nos apunta la realidad actual del grupo.

Ivan Cateura